Mi a teendő, ha ellopták vagy feltörték autóját?

Autólopás esetén

1. Ha van casco biztosítása, kérjen felvilágosítást a biztosítójától az ügyintézés menetéről, a szükséges dokumentumokról.

2. Ezután feljelentést kell tenni a rendőrségen. A feljelentésről jegyzőkönyv készül, amiből egy példányt átad a rendőrség.

3. A feljelentési jegyzőkönyv egy példányát, valamint a biztosítóval egyeztetett iratokat be kell nyújtani a biztosítónak. A biztosítótársaságok jellemzően a forgalmi engedélyt, törzskönyvet, hitelszerződést (ha van), szervizkönyvet, javítási számlákat szokták kérni. Ezen kívül szükség lesz még az autó kulcsára illetve a riasztó berendezés tartozékaira (ha volt riasztó az autóban).

4. Ha nem rendelkezik casco biztosítással, akkor a rendőrségi feljelentés az egyetlen dolog, amit tehet. Sajnos a gyakorlat azt bizonyítja, hogy nagyon nehéz kézre keríteni a lopott autókat, ezért érdemes autóvédelmi eszközökkel megnehezíteni a tolvajok dolgát.


Autó feltörés esetén

1. Ha van az autón casco biztosítás, első lépésben itt is kérjen pontos információkat biztosítójától az ügyintézés menetéről. Azt is fontos kideríteni, hogy biztosítása egyáltalán magában foglalja-e a káreseményt (pl. autóban hagyott értéktárgyak esetében).

2. Tegyen rendőrségi feljelentést. Erről jegyzőkönyvet kap a rendőrségtől.

3. A jegyzőkönyvet és a szükséges iratokat (pl. forgalmi) vigye magával, és az autót minél előbb mutassa be biztosítójánál! Egyes biztosítók kikötik, hogy a káresemény bekövetkezése után maximum 48 órán belül be kell mutatni az autót. Ha ez nem lehetséges pl. hétvége, ünnepnap miatt, akkor az autót zárt helyen kell tartani a bemutatás idejéig.

4. Ha sikerült dűlőre jutni a biztosítóval, a kárrendezés kétféle módon történhet: vagy átveszi a biztosítótársaság által megállapított összeget, és ebből javíttatja, pótolja az érintett részeket, vagy elvégezteti a szükséges javításokat, és az erről kapott számlát nyújtja be a biztosítónak.