Gyakori kérdések és válaszok

Ügyfeleim kérdéseire, telefonon vagy e-mail-ben egyaránt felvilágosítást tudok nyújtani a hét minden napján. A telefonos megkeresés sok esetben szerencsésebb, mert azonnal választ kapnak az Ügyfelek a kérdéseikre és sok olyan lényeges információ kerülhet előtérbe, amire azt megelőzően nem is gondoltak fontosnak. Sajnos a levelezési forma már nem annyira hatékony, mert ott konkrét kérdésre, konkrét válasz van és az sok esetben nem elegendő. Ha egy összetettebb védelmi rendszerrel keresnek meg levélben, általában azonnal megkérem az Ügyfeleket, hogy legyenek szívesek telefonon megkeresni, vagy írják meg a telefonszámukat és lehetőség szerint amilyen hamar tudom, felhívom Őket. Egy ilyen megkeresésre, szinte lehetetlen levél formájában kielégítő választ adni, vagy akár helytálló árajánlatot kibocsájtani.


Megpróbáltam összegyűjteni azokat a kérdéseket, amik a leggyakrabban fordultak elő az elmúlt években. A rövid és tömör válaszok remélem elegendőek lesznek arra, hogy esetlegesen már konkrét elképzeléssel forduljanak hozzám.



Miért ezt a váltózártípust válasszam az autómhoz?

Mindig az adott autó típushoz legjobban kifejlesztett zárat javaslom az Ügyfeleknek. A szerkezeti megoldásuk és ebből kifolyólag a hatékonyságuk gyártónként eltérőek lehetnek. Ezért fontos a megfelelő váltózár típus kiválasztása.

Egy példa:
Ha egy Ügyfél az előző autójában, ami egy Opel Astra G volt, egy Defend Lock zárat használt évekig és most vett egy Toyota Corollát, akkor nem lenne a legszerncsésebb választás ugyan azt a típusú váltózárat beszereltetni. Amíg a G Astrába jó fejlesztése volt a Defend Lock-nak, addig a Cororllába már nem a leghatékonyabb. A Corollába a Bear Lock váltózár a legmegfelelőbb.


Miért fontos a motortér zár?

A motortér zár önmagában semmit nem ér viszont a legjobb biztonsági kiegészítő eleme a váltózárnak. Levédi a motorteret, ahonnan ki lehetne akasztani a váltóbowdent, vagy vezérlőelektronikát lehetne cserélni.


Mi jelentősége az UV gravírozásnak?

Az UV gravírozás értéktelenné teszi az autót azon tolvajok számára, akik alkatrészként akarják értékesíteni az eltulajdonított autót.


Miért jobb a mechanikus védelem, mint az elektronikus?

A mechanikus védelemnek nincs olyan ellenszere, amit észrevétlenül lehetne alkalmazni autólopás alkalmával. Tehát mindenképpen csak olyan szerszámok jöhetnek szóba, amik nagy zajt csinálnak. Gondolok itt a sarokcsiszolóra vagy akár egy véső és kalapácsra. Viszont még ezekkel a szerszámokkal is hosszadalmas a dolog, mert előtte a középkonzolt el is kell távolítani az autóból, ami szintén nem 3 perc.


Érdemes-e kitenni a váltózár matricát az autó ablaküvegére?

Én úgy gondolom, hogy ha a tolvaj benéz az autóba, akkor úgy is látja, hogy van e benne váltózár vagy nincs. Ha nincs kint a matrica, akkor legalább nem tudja, hogy mi a típusa. Ha nem néz be az autóba, akkor egy kellemetlen meglepetés éri, mikor beszáll és észreveszi. Tehát nem tudott rá felkészülni, így otthagyja az autót.
Inkább legyen egy feltört ajtózárunk, minthogy ne legyen meg az autónk másnap, mikor indulnánk vele. Szóval szerintem nem érdemes kitenni.


Biztos e, hogy váltózárral nem lopják el az autómat?

Sajnos nem biztos! Több védelmi rendszer, egyenlő nagyobb biztonság.


A váltózár 100%-os védelem?

100%-os védelem az, amikor nincs sem a nevünkön, sem a tulajdonunkban autó vagy ha egy szigeten lakunk. Szóval nem!


Automata váltós autóba szerelhető-e váltózár?

Minden esetben meg kell néznem előtte az autót, mielőtt erre a kérdésre választ adnék. Sok esetben miliméter eltérések lehetnek a rögztési ponotknál, vagy akár még az is előfordulhat, hogy nem is hasonlít az kardánbox alatti rész ugyanazon modellnél.