Célszerű a riasztó központi egységét a motortérbe elhelyezni, mert a motortér zár nem enged hozzáférést a tolvajok számára. Így a riasztót nem lehet hatástalanítani. Az erős zaj amit a riasztó generál, nem kellemes a tolvajok számára.
A váltó bowdent (a motortérben van) nem tudják szétakasztani, így nem tudnak direkt (pl: 3-as fokozatot) kapcsolni, amivel a helyszínről lehetséges elindulni.
Kevesen tudják, de a motortérben lévő központi computer 1 perc alatt cserélhető. A tolvajok hetven százaléka úgy lop autót, hogy ezt az egységet kicseréli a saját lopott egységére, amihez rendelt kulcsot egy márkakereskedésben és már indítja is az autót a saját indítókulcsával. A motortér zár ez ellen is véd!
Napjainkban nagyon elterjedtek azok a tolvajok, akiket nem az autó érdekel, hanem a motortérben lévő értékes elektronikai egységek, amiket később eladnak potom pénzért annak a tolvajnak, akit az autó érdekel (a 3. pontban leírtakra használják fel). Ez mindössze 15 perc leforgása alatt kiszerelhető és például egy opel g astra tulajdonosának akár 500.000 forintjába is kerülhet. Tehát a motortér zár önmagában is dupla védelmet jelent.
A motortér zár a váltózár tökéletes kiegészítője és a kettő együtt kombinált védelmet nyújt. Ennél a védelemnél a tolvajok 90%-a másik autót keres.