7 kacsa a váltózárról

1. A gépjármű biztonságtechnikai védelme helyett elég, ha CASCO-t kötünk, a biztosító úgyis fizet

"CASCO vagy mechanikus autóvédelem (váltózár, motortérzár)... Ez egy lényegtelen, elhanyagolható kis részletkérdés a CASCO szempontjából. - Egy fórumról való ez az idézet, de úgy éreztem, érdemes vele egy kicsit átgondoltabban foglalkozni. Tudom, hogy nem autólopásról szól, arra amúgy is sokkal több példát tudnék írni, csak az már egy kicsit durva lenne. Kérem, olvassák el és gondoljanak bele, hogy ha egy ilyen pitiáner dolgon ennyit simliskedik a CASCO, akkor mi lehet egy autólopásnál. Higgyék el, lenne mit mesélnem. Direkt nem közöltem a nevét annak, aki írta."

"Sziasztok!
Az alábbi ügyben kérném a segítségeteket:
CASCO-ra (Uniqa) csináltatom az autómat és szemmel láthatólag húzzák az időt olyan kifogásokkal, mint hogy nem elég részletesek a fotók (saját embereik csinálták…) és hogy avultatni akarnak egy főelemet (amit most cserélni kell), mivel korábban – szintén náluk intézve és hivatalos szervízben! – már javítva volt, ezért nem akarják kifizetni (ha jól értem teljes egészében az új elem árát). Ami biztos, hogy ezt az elemet sajnos cserélni kell és ez a legdrágább (komplett C oszlop). A korábbi sérülés smafu, szinte felesleges volt CASCO-ra javíttatni, de most küldeni akarnak embereket, akik majd vastagságmérővel megnézik és felmérik azt, amit korábban ők már elfogadtak szerelést…
Az én álláspontom az, hogy azért fizetem a CASCO-t, hogy a sérülést megelőző tökéletes állapotra állítsák vissza a biztosítók pénzéből a gépkocsit. Az engem nem érdekel alapvetően, hogy korábban volt ott egy pici sérülés, ami szakszervízben 100%-os állapotra lett javítva és erről ők is tudnak, mivel a 10% feletti részt ők fizették (összesen 40%-t fizettek amúgy).
Mik a lehetőségeim, ha vannak? Én nem értek egyet velük, az autómat a mostani sérülést megelőző állapotra kell visszaállítani, ami tökéletes volt.
Nem is értem egyébként, mert úgy tudtam, avultatás csak a kötelezőnél van, bár lehet ezek szerint, hogy nem?
Előre is köszi mindenkinek, ha van további kérdés, amiben előre tudnám segíteni az ügyet, szóljatok… sajnos így is már 2. hete NEM történik az égvilágon semmi."

"Szegény fiú! Garantálhatom, hogy ha meglovasították volna a gépjárművét, sokkal nagyobb meghurcolással járt volna együtt, és ha valamennyit térítene is a CASCO, nem valószínű, hogy bármi haszna származhatna belőle. Általában azoktól, akik hozzám jönnek szereltetni váltózárat, motortérzárat, riasztót, stb., már tulajdonítottak el gépjárművet, mert nem fordítottak kellő gondot az autójuk védelmére és csak CASCO-t kötöttek rá. Drága tanulópénz, mert a tolvajokat nem érdekli a CASCO, csak az, hogy ne kelljen a kiszemelt járművel sokat bűvészkedni, és ezért olyan autót keres, amit három perc alatt el tud vinni."

2. Diamond Lock váltózár = Titan Dypol? Mi a különbség?

"Többen úgy gondolják, hogy a Diamond Lock váltózár a hasonló árkategória miatt lényegében sem különbözik a Titan Dypol váltózártól. De ezekkel a megállapításokkal nem kell foglalkozni, mert szakmailag hozzá nem értő, valójában tájékozatlan emberek híresztelik.
A TYTAN/DIPOL váltózár kiemelkedő jelentősége a tárcsás zárszerkezetében rejlik, ami megvédi a fúrás, fagyasztás és fésűs nyitással szemben is.
A Diamond Lock váltózár ellenben pontfuratos, 24 edzett csapos svájci KABA zárbetéttel és a konzolba integrált 16-os zárótüskével van felszerelve, ami szintén egyedülálló a piacon. Ez lényegi különbség közöttük, hiszen a kezelésük eltérő így. A Tytan comfort váltózárnál nincs szükség kulcsra a záráshoz, míg a Diamond Lock váltózárnál igen. A Tytan váltózárat hátramenetben egy mozdulattal be kell kattintani és csak a zár oldásához kell a kulcs. A Diamond Lock váltózár fixálásához be kell helyezni az egyedi kulcsot a zárba és 360 fokos fordulattal lehet reteszelni. A nyitáshoz ugyancsak kulcs szükséges. A számottevő különbségek mellett azonban mind a két váltózár-típusra igaz, hogy szerelő és gépjármű barát, ami azt jelenti, hogy semmiféle roncsolással nem jár a beszerelés.
Fontos eltérés még, hogy a Diamond Lock váltózár típus választéka nagyobb."

3. Az igazi profiknak csupán néhány másodperc szükséges a váltózár hatástalanításához.

"Valóban voltak korábban olyan zárkonstrukciók, amik pillanatok alatt nyithatók voltak, de ilyenekkel manapság már nemigen lehet találkozni, másrészt pedig egy munkájához értő, normális váltózár-szerelő, aki nemcsak profitorientált, hanem lelkiismeretesen, odafigyeléssel végzi a feladatát, ügyelni fog arra, hogy az ügyfél gépkocsija tényleg biztonságban legyen, és nem ajánl nem megfelelő típust. Azt javaslom, hogy minden esetben érdemes kikérni a szerelő véleményét arról, hogy melyik váltózár legyen beszerelve az Ön autójába. Még akkor is érdemes megfogadni a tanácsát, ha nem a régi jól bevált váltózár típust ajánlja, amit eddig használt. Pontosan azért, mert autótípustól függ a beszerelendő váltózár fajtája. Az általam forgalmazott összes váltózár fúrás, savazás, fagyasztás ellen védve van, és ha esetleg valami gond történik, akkor nekem 3 óra a kiszerelése szervízkörülmények között, nem pedig pár másodperc."

4. Kinyomott kuplunggal az autó vontatható.

"Ki gondolta volna? Erre csak azt tudom mondani, hogy nem láttam még akkora b….rom autó tolvajt, aki egy lopott autóban vontatta volna magát. De ha mégis!"
"Vegyenek egy kuplung zárat azok, akik elhiszik ezt a kacsát, amit egy unatkozó igazi laikus talált ki a televízió előtt. Nem drága! "

5. Üresbe lehet tenni az autót, és vontatható.

"Ezt sem én találtam ki, hanem az autók meghajtását tervező mérnökök.
De most tényleg! Ki írja be ezeket egy fórumba? Azért, hogy elrettentse az embereket a váltózár, illetve motortérzár beszereltetésétől! El nem tudom képzelni, ha be van szerelve mind a két zár egy autóba, hogy azt üresbe lehetne tenni. A váltózár szerepe, hogy az autót R illetve P fokozatban lezárjuk úgy, hogy azt semmilyen körülmények közt ne lehessen kivenni sebességből. Ezért is vannak a váltózárak beszerelve szakítófejes csavarokkal.

6. Automata váltónál hatékonyabban véd.

Na, ennek a kacsának már a fele legalább igaz. Aki ezt írta, annak biztos egy váltózár szerelő volt a szomszédja, és félig sikerült kihallgatnia, amint a fiával beszélget a munkájáról.
Az automata sebességváltós autóknál akkor hatékonyabb a váltózár, ha hátsókerék meghajtású és nem kereszt motoros. Ha hátsókerék meghajtású, akkor abszolút nem lehet felhúzni trélerre, mert tönkremegy a váltó, úgy meg már nem éri meg ellopni a járgányt. Ha kereszt motoros, mint például a VW Lupo, aminél bowden kezeli a tengelykapcsolót, annál már fokozottan javasolt a motortérzár is, mert a bowden leakasztható. Ha automata és még hosszmotoros is (Audi, BMW), akkor csak az elektronikai egységek miatt javasolt a motortérzár.

7. Az UV gravír lecsiszolható.

Az UV gravír nem csiszolható le! A lényege, hogy bemarja magát a rákent anyag egészen a fém teljes vastagságán keresztül. Akármeddig csiszolják, a fém foszforeszkálni fog. Az üveg erre kivétel, de az teljesen egyértelmű, hogy lecsiszolt üveggel senki nem fog járni és az üvegből ugye nem tudunk kivágni egy két centi szer 10 centiméteres darabot és gravírmentes darabbal pótolni úgy, hogy az észrevehetetlen legyen a rendőrök számára.